RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI W GRUPIE DLA DZIECI 5,6 LETNICH
Godzina | Przebieg |
6.30 – 8.45 | Schodzenie się dzieci; zabawy wg pomysłów dzieci: indywidualnie, w parach, w małych zespołach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier, książek, materiałów plastycznych itp. ; praca indywidualna z dziećmi; prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela |
8.45 - 9.00 | Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe i higieniczne |
9.00 - 9.30 | Śniadanie |
9.30 -11.30
|
- Zajęcia dydaktyczne realizowane wg Podstawy Programowej realizowane z całą grupą
- Pobyt w ogrodzie przedszkolnym z dowolnymi i organizowanymi przez nauczyciela zabawami ruchowymi, z wykorzystaniem sprzętu sportowego, zabawek podwórkowych; Spacery i wycieczki z obserwacją przyrodniczą, sytuacyjną lub zabawy ruchowe w sali (w przypadku pogody niesprzyjającej pobytowi na podwórku) |
11.30 -12.15
|
Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowo – organizacyjne i higieniczne
Obiad |
12.15 -13.50
|
Popołudnie z bajką (słuchanie literatury czytanej przez nauczyciela lub rodzica), praca indywidualna z dziećmi oraz w małych zespołach; zabawy wg pomysłów dzieci: indywidualnie, w parach, z wykorzystaniem zabawek, gier, książek, materiałów plastycznych itp. lub inspirowane przez nauczyciela; utrwalanie wierszy i piosenek; przygotowywanie dzieci do uroczystości, pobyt w ogrodzie przedszkolnym z dowolnymi, spacery i wycieczki z obserwacją przyrodniczą, prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; |
13.50-14.30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności porządkowo – organizacyjne i higieniczne
Podwieczorek |
14.30-16.00
|
Praca indywidualna z dziećmi; zabawy wg pomysłów dzieci: indywidualnie, w parach, w zespołach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier, książek, materiałów plastycznych itp. lub inspirowane przez nauczyciela; utrwalanie treści poznanych wierszy, piosenek; prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; prace porządkowo – użyteczne; rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI MŁODSZYCH 3,4 LETNICH
Godzina | Przebieg |
6.30 - 8.45 | Schodzenie się dzieci; zabawy wg pomysłów dzieci: indywidualnie, w parach, w małych zespołach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier, książek, materiałów plastycznych itp. ; praca indywidualna z dziećmi; prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela |
8.45 - 9.00 | Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe i higieniczne |
9.00 - 9.30 | Śniadanie |
9.30 -11.30
|
- Zajęcia dydaktyczne realizowane wg Podstawy Programowej realizowane z całą grupą
- Pobyt w ogrodzie przedszkolnym z dowolnymi i organizowanymi przez nauczyciela zabawami ruchowymi, z wykorzystaniem sprzętu sportowego, zabawek podwórkowych; - Spacery i wycieczki z obserwacją przyrodniczą, sytuacyjną lub zabawy ruchowe w sali (w przypadku pogody niesprzyjającej pobytowi na podwórku) |
11.30 -12.15
|
Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowo – organizacyjne i higieniczne
Obiad |
12.15 -14.00
|
Odpoczynek poobiedni- leżakowanie
Słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela lub rodzica, muzyki relaksacyjnej Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; |
14.00-14.30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności porządkowo – organizacyjne i higieniczne
Podwieczorek |
14.30-16.00
|
Praca indywidualna z dziećmi; zabawy wg pomysłów dzieci: indywidualnie, w parach, w zespołach z wykorzystaniem dostępnych zabawek, układanek, gier, książek, materiałów plastycznych itp. lub inspirowane przez nauczyciela; utrwalanie treści poznanych wierszy, piosenek; prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela oraz jej dokumentowanie; prace porządkowo – użyteczne; rozchodzenie się dzieci. |