RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI W GRUPIE DLA DZIECI 5,6 LETNICH
6.30–8.45 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela. Zestawy ćw. porannych oraz zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. |
8.45-9.00 | Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania: doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności. |
9.00-9.30 | Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
9.30-11.30
|
- Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
- Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery. Obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.30-12.15 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne. Dalszy ciąg pracy dyżurnych - nauka nakrywania stołów. Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.15-14.00 |
Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne. |
14.00-14.45 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych. |
14.45-16.30 |
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Gry i zabawy ruchowe( również w ogrodzie przedszkolnym). Rozchodzenie się dzieci. |
8:00-16:30 | Organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci oraz arkuszem organizacyjnym pracy przedszkola w danym roku szkolnym. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI W GRUPIE DLA DZIECI 3,4 LETNICH
6.30–8.45 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela. Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. |
8.45-9.00 | Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania: doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności. |
9.00-9.30 | Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
9.30-11.30
|
Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. W miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
Pobyt na powietrzu, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. |
11.30-12.15 | Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne. Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.15-14.00 | Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. |
14.00- 14.45 | Przygotowanie do podwieczorku. Doskonalenie czynności samoobsługowych Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
14.45-16.30 |
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Rozchodzenie się dzieci. |
8:00-16:30 | Organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci oraz arkuszem organizacyjnym pracy przedszkola w danym roku szkolnym. |