RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE STARSZEJ
6.30–8.45 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela. Zestawy ćw. porannych oraz zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela. |
8.45-9.00 | Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania: doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności. |
9.00-9.30 | Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami. |
9.30-11.30
|
- Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
- Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery. Obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.30-12.15 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne. Dalszy ciąg pracy dyżurnych - nauka nakrywania stołów. Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.15-14.00 |
Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne. |
14.00-14.45 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych. |
14.45-16.30 |
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Gry i zabawy ruchowe( również w ogrodzie przedszkolnym). Rozchodzenie się dzieci. |
8:00-16:30 | Organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci oraz arkuszem organizacyjnym pracy przedszkola w danym roku szkolnym. |