Przeskocz do treści

Dzieci starsze

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE STARSZEJ

 

6.30–8.45

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej przez nauczyciela. Zestawy ćw. porannych oraz zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela.
8.45-9.00 Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania: doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.00-9.30 Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
 

 

9.30-11.30

 

- Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

- Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery. Obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

11.30-12.15

Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne. Dalszy ciąg pracy dyżurnych - nauka nakrywania stołów.
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
 

 

12.15-14.00

Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne.
14.00-14.45 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych.
 

 

14.45-16.30

Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Gry i zabawy ruchowe( również w ogrodzie przedszkolnym). Rozchodzenie się dzieci.
8:00-16:30  Organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci oraz arkuszem organizacyjnym pracy przedszkola w danym roku szkolnym.

 

Skip to content